Молитва леонтию михайловскому

Детальное описание из нескольких источников: «молитва леонтию михайловскому» - в нашем некоммерческом еженедельном религиозном журнале.

Молитва леонтию михайловскому

Избранный чудотворче и скорый пред Богом заступниче, предивный наставниче наш, старче Леонтие, прославляюще смиренное и духоносное житие твое, похвальное приносим ти пение. Ты же, яко имея дерзновение ко Господу сил, от всяких нас бед свободи, зовущих:

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Ангелов Творец, предуведый, юже в тебе измлада чистоту равноангельскую, избра тя на служение людем. Ты же, яко доброплодовитая маслина возросл еси в дому отчем, елеем добродетелей всех возвеселяяй: тем убо научаеши нас глаголати тебе сицевая:

Радуйся, честное Христово избрание:

радуйся, Духа Святаго жилище преславное.

Радуйся, от юности Господем возлюбленный:

радуйся, сосуде, милосердия исполненный.

Радуйся, на земли токмо Господа Единаго взыскавый:

радуйся, в Нем Единем сердцем выну пребывавый.

Радуйся, дивное чистоты селение:

радуйся, благочестия утверждение.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Видя сердца твоего невозвратное желание, еже ко иноческому жительству, сподоби тя Господь образа ангельского, да возсияет свет Трисиянныя Троицы в душе твоей. Мы же, дивящеся распалению духа твоего к горним, радостно поем Всеблагому Богу: Аллилуия.

Разум твой всецело к небесным вперив, благопоспешное начало премирному шествию положил еси: якоже бо вышних взыскатель, мирския молвы и пагубы отверглся еси, да горняя и негибнущая приобрящеши. Темже услыши от нас похвалы сия:

Радуйся, Евангелия Христова добрый послушниче:

радуйся, ревностный безмолвия подвижниче.

Радуйся, знамение Креста Господня не токмо на перси, но и в душу приемый:

радуйся, чресла своя воздержанием препоясавый.

Радуйся, теплое приятелище богоразумия:

радуйся, сокровище мудрости некрадомыя.

Радуйся, пустынным отцем подражателю:

радуйся, святых ангел равностоятелю.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Силою неугасимыя любве в житии иночестем утверждаяся, паче всех подражал еси Онуфрию, пустынножителю великому, учителя и покровителя его нарицая. Потщался еси, святе, хуждшее покорити лучшему, и плоть поработити духу, да со преподобными отцы воспоеши Христу Богу: Аллилуия.

Имея тя, отче Леонтие, ревнителя добра веры православныя, первосвятитель московский Тихон постави тя пастырем обители Спасо-Евфимиевы. Смиренне же претерпев поношения лютыя и избиения, явился еси Христолюбец, мучеником по духу подобен. Сего ради вопием ти:

Радуйся, служителю олтаря Божия усердный:

радуйся, рабе Христов непорочный и верный.

Радуйся, в скорбех долготерпению нас научаяй:

радуйся, в бедах пети Богу хвалебно нас призываяй.

Радуйся, вражия козни молитвою твоею расточивый:

радуйся, злыя начинания богопротивных посрамивый.

Радуйся, заповедей Христовых хранителю:

радуйся, разума нашего просветителю.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Бурю ложных начинаний утишая, был еси верным земли Суждальския пристанищем богоприятным. Непорочне сохраняя чистоту веры правыя, не убоялся еси брани к духовом злобы падшим, но, яко истинный воин Христов, непрестанно вожделел еси величати Бога: Аллилуия.

Слышавше людие нечестивии твое усердие о спасении чад твоих, свирепствуя, хотяху отлучити тя от олтаря Господня. Ты же, духом предуведев грядущие скорби, с веселием приял еси страданий узы, на милость Спаса тепле уповая. Сия ведущее, и мы зовем ти таковая:

Радуйся, Церкви единства блюстителю:

радуйся, лести лукавыя обличителю.

Радуйся, слово Божие дерзновенно проповедавый:

радуйся, звоном колокольным Творца прославивый.

Радуйся, о земли Российстей молитвенниче:

радуйся, о злонравии мира печальниче.

Радуйся, в кротости Спасителю уподобивыйся:

радуйся, служити Богу добре сподобивыйся.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Богодейственную имея крепость в сердце твоем, преподобне, явился еси людем во юзилище светило путоводное: день бо и нощь моляшеся, пламенем веры твоея показал еси многим путь ко спасению. Темже, видя чудная дела твоя, прославляем и мы Отца Небеснаго, поюще: Аллилуия.

Видя враг рода человеча попечение твое о правоверных, и яростию жегом, паки ополчи на тя люди безбожныя. Ты же, в подобие Христу, вселукавое глумление их претерпел еси, за обидящих тя Господеви моляся. Мы же, незлобию твоему дивящеся, вопием ти тако:

Радуйся, смирением демонския полки победивый:

радуйся, ангелом Небеснаго Царя сослуживый.

Радуйся, скорбящим сладкогласная отрадо:

радуйся, страдальцем тихая усладо.

Радуйся, исповедниче, сердце свое горе выну имевый:

радуйся, светильниче, ближния своя светом Христовым просветивый.

Радуйся,благосердием хитрости мучителей нивочтоже вменивый:

радуйся, в истощани утешение нетленное обретый.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Проповеда мир буесловно Бога не быти, но ты, отче Леонтие, сокровенная от начала мира постигнув, и свыше родився духом, возвеличил еси Христа, из мертвых воставшаго. Темже не мудростию плоти, но благодатию Духа Святаго, научаеши нас пети боголепно: Аллилуия.

Возсиял еси молитвенник теплейший, преподобне, егда молитвою твоею соузники во мразе лютем согревал еси, сладчайшим именем Иисусовым тыя укрепляя. Согрей ныне и нас теплотою веры святых, да услышиши от нас глаголы сия:

Радуйся, благоверия мудрый наставниче:

радуйся, в обстояниих необоримый заступниче.

Радуйся, в телеси горняго мира жителю:

радуйся, небесныя чистоты рачителю.

Радуйся, росо, сердца унылыя орошающая:

радуйся, теплото, греховную зиму растопляющая.

Радуйся, яко о Христе распятом торжествуеши:

радуйся, яко во Христе воскресшем ликуеши.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Хотя во Христа облещися воистину, ангельским чином неустанным славословием уподобился еси, и яко благий пастырь Церкви Воинствующия, восходил еси от силы в силу. Людие же, зряще непобедимую твердость твою, притекаху ти, и купно с тобою воспеваху Вседержителю Богу: Аллилуия.

Новаго угодника показа тя Господь во дни безбожия людем православным, премирною мудростию тя обогащая. С Богом быти выну желая, преславне, страдания паки облобызал еси: темже приял еси от Господа велию благодать, во еже молитися за нас, взывающих тебе сице:

Радуйся, в странствии земнем Богу и ближнему послуживый:

радуйся, в темнице тесней свободу духа улучивый.

Радуйся, грешных к покаянию призываяй:

радуйся, заблудших чистоте научаяй.

Радуйся, образе послушания непорочнаго:

радуйся, ходатае спасения вечнаго.

Радуйся, душу свою страданьми украсивый:

радуйся, тело свое в подвизе освятивый.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православный крепкий поборниче.

Странноявленное житие твое видяще, премудре, недоумеваем, како величати подобает тя по достоянию. Кто бо исповесть подвиги твоя; бдение и пост; слезы и коленопреклонения; любы наша скудна, и греси велики суть. Но мы, ходатайством твоим выну покрываеми, венчавшаго тя Христа прославляем велегласно: Алилуия.

Вся силы небесныя дивляхуся деланию твоему, понеже взем крест свой, Христу тепле последовал еси, и еще в веце настоящем, якоже мощно, душу твою ко сретению Жениха Христа предуготовил еси. Сего ради приими от нас хвалебныя песни сия:

Радуйся, пастырем правило священнолепное:

радуйся, верным удобрение всеблаженное.

Радуйся, слезными потоки врага потопивый:

радуйся, моленьми естества обычаи победивый.

Радуйся, ангелом присный собеседниче:

радуйся, священныя трапезы неотступный причастниче.

Радуйся, монашествующим истинное украшение:

радуйся, живущим в мире надежное поможение.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Вся прилоги борителей демонов побеждая, люботрудно сеял еси всюду семена добродетели. Слезами теплыми труды своя орошая, яко крин краснейший, дивно процвел еси: возрадовася бо сердце твое о Бозе живе, внегда пети ти: Аллилуия.

Витийствующий язык наш по достоянию изрещи не может, еже о людех твоея печали, зане божественным исполнися рачением дух твой. Любви Христовой всех наставляя, в покаянии к тебе притекавших Создателю паки сочетавал еси: темже множицею тебе глаголем:

Радуйся, земнородных к небеси путеводителю:

радуйся, делам милосердия изрядный учителю.

Радуйся, яко от смрада греховнаго нас отвращаеши:

радуйся, яко души миром благовонным исполняеши.

Радуйся, в напастех скорое заступление:

радуйся, в печалех надмирное утешение.

Радуйся, милости пучино, чудес струи источающая:

радуйся, житнице веры, глад духовный утоляющая.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Спастися хотяй всем человеком, Премилосердый Господь, паки призва тя ко просвещению людей Своих. Во Архангельстем храме неослабне служив, горняго звания достоин показался еси, отче, и множество чад добре привел еси ко Творцу, в кротости зовуще Ему: Аллилуия.

Стена еси чадом твоим непобедимая, и радование пресветлое, ибо чистотою вооружився, ныне Желанию предстоиши Крайнему. Грядущая на земли, яко настоящая, провидев, ныне зриши Бога и Творца всяческих, и пребогатно изливаеши помощь твою на нас, во всякое время славящих тя сице:

Радуйся, новосиянная звездо земли Ивановския:

радуйся, священная главо веси Михайловския.

Радуйся, Церкви краснейшее прозябение:

радуйся, миру сладчайшее просвещение.

Радуйся, постничества столпе достославный:

радуйся, наследниче благодати прехвальный.

Радуйся, яко тобою от мирския лести избавляемся:

радуйся, яко тобою к небесному отечеству возвращаемся.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Пение немолчное Господеви возносяй, всем чадом твоим премилостивый отец явился еси. Подвиги постническия необинуяся совершив, свыше благодатию освятился еси, да вси, верою тебе молящиися, и к раце мощей твоих прибегающии, приимут кийждо ко спасению потребное, и во гласе радования прославят Бога: Аллилуия.

Светильника богосветлаго во тьме неверия показа тя Господь, дарующий тебе неиждиваемую крепость Свою. По блаженней же кончине твоей, открыся источник воды целебныя, знаменуя, яко, угодна бе Господеви душа твоя. Мы же, о тебе благоволению сему радующеся, присно зовем ти:

Радуйся, старче, в единомыслии нас утверждаяй:

радуйся, богоносче, к любве Троичестей нас приводяяй.

Радуйся, яко любостяжание из сердца нашего изгоняеши:

радуйся, яко вечная взыскати присно нас призываеши.

Радуйся, ревность безплотных на земли показавый:

радуйся, землю кротких на небесех унаследовавый.

Радуйся, божественных селений красование:

радуйся, земли Российския благоухание.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

Благодати исполненнаго песньми тя величаем, ибо доселе не престаеши болезновати о нас, прибегающих под кров твоея благости: недуги бо наша туне исцеляеши, и водою живою жаждущия жизни напаяеши. Сего ради и моленьми твоими укрепляеми, чада твоя нареченная, дерзаем и мы воспевати Богу: Аллилуия.

Поем твоя подвиги, почитаем страдания, хвалим твое долготерпение и славим в немощнем телеси непобедимое мужество. Ублажаем святую кончину твою, и чудеса бывшая и настоящая, и прибегаем милостивому твоему, старче, о нас заступлению, умилением взывая сице:

Радуйся, предстателю, невидимо с нами пребываяй:

радуйся, покрове, с небесе нас осеняяй.

Радуйся, сожителю ликов ангельских прелюбезный:

радуйся, священниче престола горняго пречудесный.

Радуйся, заблудшим кроткое вразумление:

радуйся, болящим щедрое исцеление.

Радуйся, насадителю веры спасительныя:

радуйся, пастырем правило учительное.

Радуйся, преподобне Леонтие, веры православныя крепкий поборниче.

О предивный старче Леонтие, в бедах и напастех скорый помощниче, твое житие видяще, славим Бога, дивнаго во святых Своих, и просим и молим ти ся: сподоби нас ходатайством твоим получити прегрешений прощение, и по исходе души, от мук свобождение, да со всеми небесными силами прославим Бога: Аллилуия.

Сей Кондак глаголи трижды, также Икос 1 и Кондак 1

МОЛИТВА ПРЕПОДОБНОМУ И БОГОНОСНОМУ ОТЦУ НАШЕМУ ЛЕОНТИЮ, АРХИМАНДРИТУ МИХАЙЛОВСКОМУ ЧУДОТВОРЦУ

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Леонтие! Не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо, твое еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих. Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовная, яко имея дерзновение к Небесному Царю: не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас недостойных у престола Вседержителева и не престай моляся о нас ко Христу Богу: ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва: аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих и всякия прелести бесовския и козней диавольских, пастырю наш добрый. Аще бо и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда, но святая твоя душа со ангельскими воинствы, со бесплотными лики, с небесными силами, у престола Вседержителева предстоящи, достойно веселится. Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас всесильному Богу, о пользе душ наших, и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и небеснаго царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу: Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

* МИХАИЛОВСКОЕ. ЧУДЕСА, ТАЙНЫ И ЛЕГЕНДЫ.

Михайловское… Как часто мы связываем село с таким названием с именем А.С.Пушкина. Но посмотрите на карту. Как много таких сёл! Названы они в честь стоящего там храма Михаила Архангела. Такое село есть и рядом с нами, всего в 18 км от Волгореченска (по трассе – 35 км).

Когда основано оно, неизвестно, но в далёком XIV веке принадлежало Давиду Фёдоровичу, князю Ярославскому. Вотчина была немалая: село Михайловское да деревни Гумница, Петровское, Варварино, Языково, Быково, Некрасовец. Впоследствии усадьба перешла младшей ветви князей Вяземских (возможно, по родству, так как в 12 колене от Рюрика у них общий прародитель – Андрей Владимирович Долгая Рука, родоначальник Вяземских). Раскинулось имение на берегу Шачи, в 3 км от центральной дороги, соединяющей Фурманов с Приволжском. Сверните вправо от центральной дороги в сторону Белино, и вскоре перед вами среди полей, лугов, перелесков откроется чудесная картина. Маленькие, деревенские домики, соединённые дощатыми заборами, будто крепко держатся друг за друга. В XIX веке в селении было две улицы, которые делились оврагом: Богатая (ныне Мирная), что шла к храму и где жили зажиточные крестьяне, и Завражье, где ютились небогатые домишки, а жители их работали в Середе (ныне Фурманов) на фабриках купцов-фабрикантов Г.К.Горбунова, И.И.Скворцова, А.А.Клементьева. Работали здесь кузница да мельницы: две водяных и две ветряных.

В советское время в Михайловском был организован колхоз «Новый путь», где были конюшня на 40 лошадей, коровник на 49 голов, овчарник на 120, кузница, магазин.

В северо-западной части села находится церковь Михаила Архангела. В 1565г. здесь иноками Ипатьевского монастыря была построена деревянная церковь. Обветшала ли она, сгорела ли, неизвестно, но в 1701г. поставили новый деревянный храм. А в начале XIX века монахи Троицкого собора Ипатьевского монастыря (храм относился к Костромской епархии, а село с деревнями входило в Костромскую губернию) принесли в село Феодорскую икону. Жили в землянках, молились в старой, ветхой церкви и мечтали поставить храм из камня. Получив разрешение на постройку, прихожане стали собирать деньги. Монахи выбрали место для будущего храма, расчистили его и, принеся икону, молились, прося благословения у Всевышнего. Но на утро икона оказалась совсем в другом месте. И так случалось трижды. Что ж делать? Икона (а скорее сама Феодоровская Божия Матерь) выбрала место нового белокаменного храма.

Построенный в 1819 г., он и по сей день стоит здесь. В архитектуре его проработаны мотивы древнерусского зодчества и позднего барокко. Главный пятиярусный иконостас – характерное для середины XIX века классическое произведение. Храм имеет два придела: холодный в честь Архангела Михаила и тёплый во имя святого Тихона Амафунтского. Его колокольня, устремленная к небу, далеко видна всем, кто спешит приклонить колени перед старинными иконами, перед ликами святых. А икон здесь немало: и Николая Угодника, и Архангела Михаила, и Икона Феодоровской Божией Матери и многие-многие другие. Все они старинного письма, более строгие, не такие красочные, как современные. Есть и вовсе удивительная редкая икона – Кипрская. Она не привычна для нас (по крайней мере, такого списка не видела нигде: ни в одном храме, ни в интернете). Она чем-то похожа на картины художников эпохи Возрождения, писавших мать с ребёнком…

Этот храм никогда не закрывал двери для своих прихожан. Даже однажды произошло невероятное. В конце войны он остался без священника, и тогда три прихожанки отправились на поклон в Москву к Сталину. Он принял их, выслушал и … ничего не сказал, но священника прислал… В храме – полумрак и тишина такая, что слышно, как потрескивают свечи. Под его высокими сводами необыкновенно легко дышится.

Село и храм – место служения канонизированного 14 августа 2000 года православной церковью святого Леонтия Михайловского. Его мирское имя – Лев Фомич Стасевич (1884–1972). В 1912 г. он постригся в монахи под именем Леонтия в честь святителя Ростовского. Настоятелем храма в Михайловском отец Леонтий стал в 1955 г., после третьего ареста по обвинению его в антисоветской деятельности. Ни аресты, ни преследования, ни издевательства (даже окунание в выгребную яму) – ничто не могло заставить его отказаться от веры. Он очень многих исповедовал. Исповедь эта, как вспоминает владыка Амвросий, архиепископ Ивановский и Кинешемский, «была всегда удивительно плодотворной, очень духовной и смиренной, …он никогда не обличал человека в его недостатках, а старался говорить так, чтобы человек не обиделся». «Говорил просто и жизненно, жил скромно, помогал многим», – так отзываются о нём прихожане.

Отец Леонтий многое предвидел в жизни. В проповедях он неоднократно говорил об открытии мощей преподобного Серафима Саровского и о том, что с этого момента начнется «новый мир». Действительно, после открытия в 1991 г. в Санкт-Петербурге мощей Серафима и перенесения их в Дивеево в Москве совершились события, изменившие жизнь России. Однажды о. Леонтий сказал, что в Михайловском будут снимать кино. Так и произошло. Летом 1985г. Николай Губенко снимал фильм о последствиях смерча, обрушившегося на Ивановскую и Костромскую земли. А в другой раз заметил: «Вот умру я, и из меня много воды потечёт». Сбылось предсказание. После его смерти летом 1972 г. была страшная засуха. И вдруг у подножия холма Хохлиха, в нескольких десятках метров от могилы св. Леонтия, забил в жару родник, вода которого оказалась целебной.

В 1992 г. в Михайловский храм прибыл о. Андрей (в миру Сергей Воронин). В Нижнем Новгороде он когда-то закончил консерваторию, позднее учился в духовной семинарии Петербурга. Отец Андрей и матушка Анна немало сделали для процветания храма. В руках музыканта по-новому зазвучали колокола. Их малиновый звон далеко разливается сегодня по всей округе.

Над источником 25 июня 1995 г. поставили крест. В 1996 г. соорудили часовню с купальней. Вода в ней прозрачная, ледяная. Ступить страшно. Но, омывшись, будто заново родишься. Такое умиротворение на душе! Такая сила в теле.

В 90-ые годы случилось невероятное. Кто-то принес в храм доску, которая долгое время служила мостиком то ли через ручей, то ли через узенькую, мелкую речушку Ульянку. Огромная, толстая, широкая, темная, она чем-то привлекла внимание. Поставили ее в притвор. А вскоре заметили, что она стала проявляться ликами (хорошо, что по ним не шаркали ногами, икона лежала ликами вниз, к воде). Внесли в храм. Сегодня она удивительно чистая, светлая, и лица святых испытующе смотрят на прихожан. Икона эта уникальна: она универсальна, потому что это икона Всех Святых, а значит, молиться перед ней можно любому небесному покровителю.

В марте 1998 г. из Козельска в Михайловский храм привезена икона св. Леонтия. 9 февраля 2000 г. мощи преподобного Леонтия были открыты для всеобщего обозрения. И что удивительно: многие хотели сфотографировать обретенные мощи святого, но … плёнка оказалась засвеченной. Не получилось ни одного снимка.

Сегодня рака с мощами святого Леонтия стоит в храме, а на могиле, где покоилось когда-то его бренное тело, поставлен памятник.

В 2004 г. московский художник Е.А.Корнеев выполнил стеновую роспись трапезной храма… В 2013 г. построена деревянная летняя трапезная, заложен фундамент зимней трапезной и гостиницы для паломников. Сегодня в Михайловский храм и к целебному источнику нескончаемым потоком идут и едут люди.

Собираются сюда и туристы: места здесь привольные, да непростые, колдовские. Совсем рядом, километрах в двух, к юго-западу от села, на берегу Шачи, – рукотворный Михайловский курган, где, по легенде, захоронены воины, погибшие в Смутное время начала XVII века. Вообще легенд о нем сложено немало. Издавна местные жители называют его Волотовой горой, а Волот, согласно Владимиру Далю, – это «гигант, великан, могуч, богатырь». Кто-то говорит, что этот Волот похоронен тут, кто-то утверждает, что богатырь зарыл в этой горе клад. Находятся охотники до сокровищ, копают, да только напрасно: не находят ничего, и к тому жизнь почему-то после таких походов идёт под откос (недаром же считают это место гиблым, нечистым, проклятым, не зря же здесь пропадает мобильная связь и «врут» приборы).

Фурмановские краеведы считают, что это святилище языческого бога Велеса, познавшего все силы Света и все силы Тьмы. Это – одно из центральных и самое загадочное существо в славянской мифологии. Он ответственен за всех людей и животный мир в целом, а иногда трактуют его как бога мудрости, как бога – покровителя сказателей и поэзии. Лев Ульев полагает, что в древние времена здесь был огромный ритуальный комплекс. Он выделяет не только Волотову гору, но и Лысую гору на левобережье Шачи, на правом берегу – Бабью гору и Мокошь (здесь была когда-то деревня Мокошкино, название которой, очевидно, связано с языческим божеством Мокошей, олицетворявшей женское начало природы, считавшейся берегиней урожая, покровительницей брака), груду курганов Панов вблизи деревни Введенское. Примечательна Бабья гора, обиталище Бабы-яги, изначально считавшейся берегиней, хранительницей рода. Стоит мужчине здесь провести ночь, чтобы обрести небывалую силу, а на закате можно решить все женские проблемы. Недаром же на деревьях столько разноцветных ленточек, завязанных на ветвях то ли в благодарность, то ли с мольбой о помощи. Здесь же течет чудесная, таинственная, сказочная вода. «Живая вода» – в речке Шухомке, впадающей в Шачу, а «мёртвая вода» – в ручье, текущей между Бабьей горой и Мокошей и издающей неприятный, гнилостный, затхлый запах…

Вот такие непростые истории преподносит нам родная земля. И что удивительно: никаких археологических изысканий, как оказалось, здесь не проводилось. Михайловская земля ждет своих исследователей.

Оценка 4.1 проголосовавших: 11
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here